Saturday, April 4, 2009

hujung minggu

hari ini seakan tiada aktiviti kerana kereta tiada di sisi sekali lagi masuk hospital tukar timing belt yang sudah tiga tahun tak berganti... sebelum terjadi perkara2 yang tidak diingini berlaku maka terpaksa jugaklah aku tukar (walaupun ade orang lain yg tolong tukar sebenarnya)..



pagi hari pula batoul dah bangun tika aku dalam bilik mandi kedengaran suara manjanya memanggilku "mama.... adik dah bangun ni... adik nak turun boleh" huh cepat sungguh dia bangun sedangkan tidur malamnya lewat. zahra' masih dibuai mimpi indah.



siap-siap lepas mandi aku turun mendobi sambil melayan batoul. pada mulanya memang lah tiada sebarang aktiviti... tetapi kucing punya pasal lah pagi ini aku terpaksa mencuci tempat sampah, longkang dan lantai garaj kereta. aku bukan tak sayangkan binatang ...tapi kalau dah terabur merata tempat sampaikan dalam pasu bunga aku pun dibuangnya... sapa tak hangin. dari takde kerja jadi satu kerja pulak dah.



takpa setel satu kes. kemudian aku naik atas mandi sekali lagi barulah mula masak untuk lunch dan siap2 masak terus suapkan batoul nasi. kemudian plumber datang nk betulkan paip dalam toilet bilik aku yang dah berbulan rosak... mujur aku dah sediakan kepala paip yang baru so rm10 aje lah yang melayang. tak lama lepas tu MR... datang hantar fiat kesayanganku depan pagar rumah dan kali ini melayang lagi lah setengah ribu lebih untukmu fiat. takpa janji semuanya berjalan lancar..
cukup dulu catatanku untuk hari ini ...


No comments: