Tuesday, May 12, 2009

Masih diberi peluang

semalam balik dari sekolah ... sampai sahaja di depan pagar rumah sementara menunggu pagar dibuka mummy yah aku terhidu bau hangit keluar dari lubang aircond kereta. siap parking kereta keluar dan aku terhidu bau hangit yang sangat kuat menyengat seakan ada benda terbakar..
rupanya bau itu datang dari boot kereta aku sekali dengan air yang banyak dari bawak enjin. hati mula berdebar kerana entah berapa kali dah tahun ini punto meragam sejak hubby ke Libya ni ...
buka boot tiada apa yang berlaku... aku rasa sama sahaja seperti sabtu lepas. takde dah pilihan lain selain terus call mr.h memaklumkan apa yang telah berlaku ..
ya Allah.... bila mr.h tengok , air yang ku sangka keluar dari bahagian bawah kereta itu rupanya petrol@minyak@gas kereta. ntah apa yang rosak kali ini belum pasti lagi ..
masih diberi peluang hidup kerana mujur pekara itu tidak berlaku semasa aku memandu pulang dengan keadaan cuaca yang teramat panas .
sekarang punto masih di rawat di hospital buat kali yang ntah ke berapa agaknya sejak darling ke Libya. dugaan.....

6 comments:

silversarina said...

Sabar...Syukur tak berlaku sebarang kejadian yang tak diingini pada mama.

ni ada lagu...

Baba ku pulang dari Libya,
Baba belikan ku kereta,
Kereta besar warna merah,
Boleh ku bawa ke sekolah .


( dalam hati...akak yang nak sangat kereta baru tapi bos kata "jangan nak mengada" ....huhuhu )

mama said...

hahahahah....
sabo kak ina sabo.. kalau saya tak mahu lah kete baru, tapi saya nak rumah baru kak...

abang nuar tu saje je tak mau akak melaram dengan kete baru nnt takut ade yang berkenan heheheh

Fauziah said...

take care :)

Jorji said...

boleh dah tu tukar jenama lain pulak.

baba setakat bayar 1500 duit kete tiap bulan tu takda apa punya.

:)

hobenz said...

pe citer babazahra skng???lama xupdate blues orang jelebu dio tu...kim salam byk2 la dgn dio k adios.

mama said...

thanks b.

jj,
hahhahahha apa pun terjadi punto itu tetap di hati.

hobenz,
labtop dia buat hal sampai terpaksa diterbangkan ke Malaysia hantar servis..